Welcome to Greenville & ECU, home of the Pirates! - Reisverslag uit Greenville, Verenigde Staten van Dieuwertje Lucas - WaarBenJij.nu Welcome to Greenville & ECU, home of the Pirates! - Reisverslag uit Greenville, Verenigde Staten van Dieuwertje Lucas - WaarBenJij.nu

Welcome to Greenville & ECU, home of the Pirates!

Door: Dieuwertje

Blijf op de hoogte en volg Dieuwertje

12 Januari 2016 | Verenigde Staten, Greenville

De eerste paar dagen zitten erop. Na een lange, vermoeiende vliegreis kwam ik aan in Greenville waar ik werd opgewacht door iemand van ECU (East Carolina university). Samen met nog iemand reden we richting een restaurant (Jup, zo'n echt Amerikaanse diner met rode banken en van die grote liter glazen!) om te gaan eten want het was hier immers etenstijd. Bij het restaurant ontmoette ik een aantal andere studenten en wat bleek? We studeren allemaal in Nijmegen. Hoe toevallig.. Na het eten gelijk slapen want ik was gesloopt.
Op donderdag zijn we met een klein groepje allerlei dingen gaan regelen voor onze tijd op ECU. Een studentenkaart, Amerikaanse SIM-kaart, en spullen voor onze kamer. Een aantal dingen voor onze kamer zoals kussens, dekens, lampen enz. konden we overnemen van studenten die vorig semester op ECU hebben gezeten. Voor de rest van de spullen gingen we naar Walmart(!!). Ik heb er echt m'n ogen uitgekeken. Stel je eens voor dat ze bij de IKEA snipers verkopen...
Na de trip naar Walmart konden we onze sleutels ophalen om vervolgens naar onze kamers te kunnen. Op zich prima kamers, alleen jammer dat ik als enige Exchange Student in een ander gebouw een stuk verderop ben gedropt. Maar goed, misschien dat daar nog verandering in komt.
Donderdagavond zijn we met zijn allen wezen stappen, super gezellig en heel goedkoop! Qua prijzen van sommige dingen kunnen ze er in Nederland nog wat van leren :)
Vrijdag begon de introductie. Die bestond vooral uit het krijgen van informatie over de verschillende diensten die ze hier hebben zoals de bibliotheek, Student Counseling en Student Health Care. Voor die laatste moesten we later op de dag een paar buisjes bloed afgeven om te laten testen op Tuberculose. Stel je toch eens voor dat we enge ziektes meenemen het land in......... Na het avontuur van het bloed geven was de introductie over en zijn we maar eens gaan eten in de Dining Hall. Ook hier heb ik weer mijn ogen uitgekeken want je kunt er echt alles krijgen. Van pizza tot taco's en van salade tot corn dogs. En natuurlijk niet te vergeten de immense keuze aan frisdranken.. Ik denk dat je wel 4 weken lang elke dag iets anders kunt drinken..
In het weekend hadden we verder weinig te doen dus gingen we maar weer met een klein groepje naar Walmart want de jongens wilden bier halen (want ook dat is hier heel goedkoop), gewoon omdat het kan.
Daarover gesproken, je mag hier op de Campus nergens alcohol drinken/hebben en dus ook niet meenemen in de bussen.. Wisten wij veel.. Dus de jongens liepen vrolijk met hun dozen bier de bus binnen en werden er vervolgens direct weer uitgebonjourd.. Jammer joh.. dan maar met de public bus voor 1 dollar. (suuuuuper duur ;))
Zaterdagavond leek het me een goed plan om maar eens bij te slapen. na 2 dagen stappen was dat wel een goede keuze. Gelukkig maken het afzuigsysteem en de koelkast geen rare piepende geluiden dus een goede nachtrust krijg ik hier wel.
Zondag was een rustige dag. Lekker uitgeslapen, beetje over de campus lopen en uitzoeken waar welke gebouwen allemaal zitten. (Yep, dat was nodig want zelfs als je wel een goed richtingsgevoel hebt kun je hier prima verdwalen). De campus is net een klein dorp. (Als je het met Haaksbergen vergelijkt zal het niet heel veel kleiner zijn, gok ik.)

Vandaag heb ik mijn eerste lessen gehad. Het begon gelijk goed want de eerste les die ik had viel uit. (Terwijl ik dit typ hoor ik je het zeggen mam: Het is ook niet te geloven hè, die schooltijden van jou lijken ook helemaal nergens op ;)) Mijn andere 2 lessen gingen wel door. Het was vooral introductie over hoe de lessen eruit zullen zien dit semester en wat we moeten doen. Over het algemeen papers schrijven en quizzes maken.

Dit waren de eerste paar dagen wel zo'n beetje. Veel leesplezier!

Liefs,
Dieuwertje

  • 12 Januari 2016 - 08:01

    Marianne:

    Ha,ha, inderdaad! Ga je helemaal de oceaan over om daar GEEN les te hebben!

  • 12 Januari 2016 - 17:34

    Léanne :

    Ha Dieuw, leuk om je verhaal te lezen. Zo,tellegen heb je t erg gezellig daar!!! Veel plezier en succes nog

  • 12 Januari 2016 - 20:56

    Anne:

    Hoi Dieuwertje, leuk te lezen hoe de start is verlopen. Slaap je alleen op een kamer of heb je een kamergenoot?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dieuwertje

Voor mijn studie ga ik 5 maanden studeren in Amerika. Op deze blog kun je alles lezen over wat ik daar meemaak.

Actief sinds 03 Jan. 2016
Verslag gelezen: 292
Totaal aantal bezoekers 4821

Voorgaande reizen:

06 Januari 2016 - 04 Juni 2016

Greenville

Landen bezocht: