I can see the finish line! - Reisverslag uit Greenville, Verenigde Staten van Dieuwertje Lucas - WaarBenJij.nu I can see the finish line! - Reisverslag uit Greenville, Verenigde Staten van Dieuwertje Lucas - WaarBenJij.nu

I can see the finish line!

Blijf op de hoogte en volg Dieuwertje

31 Maart 2016 | Verenigde Staten, Greenville

De tijd vliegt en ondertussen is het ook wel weer tijd voor een nieuwe blog.
Zaterdag 19 maart zijn we met een aantal internationale studenten en wat mensen van ECU naar de schietbaan geweest. Het stond stiekem wel op mijn lijstje om een keer met een echte gun te gaan schieten. Als ik dan toch in de US ben, waarom niet?
Ik moet zeggen, het was wel supervet om een keer te doen! We kregen uitleg over hoe en wat met de safety-pin en zo, daarna mochten we gaan schieten op targets in het weiland. We kregen van tevoren oordoppen in en dat was ook zeker wel nodig! Man, ik wist niet dat die knallen zo hard waren. Het eerste geweer viel wel mee, die was redelijk licht en de knal bij het schieten was goed te doen. Bij het tweede geweer voelde het al anders. Deze was een stuk zwaarder en daardoor ook een stuk moeilijker om fatsoenlijk op het target te richten. (Toch weet ik zeker dat ik íets geraakt heb, maar wat?) Bij dit geweer was de terugslag ook duidelijk te merken en de knal toch echt wel harder dan bij het eerste geweer. Ik heb ook nog met een ‘’lichte shotgun’’ geschoten, je weet wel, zo’n ding dat weinig herrie maakt maar waar je wel lekker snel mee kunt schieten. Mooi.
Ik denk dat ik nu ook wel een gun kan kopen bij Walmart, weet nu toch hoe het moet. (Ik vind ‘’gun’’ trouwens ook wel stoerder klinken dan ‘’geweer’’).

Ik heb jullie nog niet verteld over Miss B. Miss B werkt hier op ECU in de Dining Hall. Zij zit daar elke middag achter de kassa om ons in te checken en ze is echt een schat van een vrouw. Heb de eerste keer dat ik haar zag ongeveer een kwartier met haar staan praten over mijn naam. Na dat kwartier kwam ze tot de conclusie dat ze me toch maar Miss D ging noemen. Vond ze ook wel leuk, Miss B & Miss D. Ik voel een band. Tegenwoordig roept ze al vanaf zo’n 100 meter als ze me aan ziet komen lopen: Hi Miss D!!, how are you today, my dear??
Als dat je dag niet goedmaakt, weet ik het ook niet meer.

Afgelopen vrijdag ben ik maar eens naar een baseball wedstrijd van ons schoolteam wezen kijken. Echt, als ik ooit nog een schoolteam zie winnen in een sport dan hang ik de vlag uit. Wat zijn ze slecht zeg. Ik wist ook niet dat die wedstrijden zo lang duren.. zat ik daar 3 uur op een houten bankje, waarvan er gelukkig nog een half uurtje zon was in het begin, met een houten kont aan het eind van de wedstrijd en dan spelen ze ook nog eens bagger.
Je moet is naar zo’n baseball wedstrijd gaan kijken zeiden ze, is leuk en ze zijn echt goed zeiden ze. Maar hey, once a Pirate, always a Pirate.
Over piraten gesproken. Ondertussen ben ik verloofd met een echte piraat. PeeDee de mascotte heeft me tijdens de baseball game ten huwelijk gevraagd. Heb ik in ieder geval wel gewonnen die avond!

Voor een van mijn lessen hier heb ik een training gehad over child sexual abuse. Ja, voor degenen die denken dat ik hier eigenlijk geen moer uitvoer, ik doe ook nog wel eens wat zinnigs. It’s hard to believe, isn’t it?
Het was een erg interessante training met verhalen van mensen die als kind misbruikt zijn, hoe herken je child abuse en wat kan je eraan doen om het te voorkomen/verminderen?
Voor deze training kregen we ook een certificaat. Altijd mooi meegenomen.

Ondertussen ben ik hier al bijna 3 maanden. De tijd vliegt echt, ik kan het niet vaak genoeg zeggen. Ik moet zeggen dat ik ook wel een beetje klaar ben met school. Het is nu veel herhaling en het semester is over iets meer dan 4 weken ook al afgelopen. Het is ook wel een beetje te merken in de lessen want mensen zijn minder geconcentreerd en zijn meer met andere dingen bezig. Zo kreeg ik afgelopen woensdag op m’n flikker omdat ik zat te appen in de les. (Yep, zelfs Amerikaanse docenten hebben er een hekel aan als we zitten te appen onder de les). Net zoals op de basisschool werd er een briefje doorgegeven door de klas die uiteindelijk bij mij terecht kwam (zie foto). Ik was wel een beetje teleurgesteld toen er geen liefdesverklaring in stond maar de vraag of ik het lokaal moest verlaten om te appen. Ik heb mijn telefoon maar snel weggelegd. Heb er nog even over gedacht om het argument ‘’Maar ik moet nu met mijn vrienden in Nederland appen want als deze les afgelopen is dan slapen ze allemaal al’’ te gebruiken. Ik denk niet dat dat veel goeds had gedaan, haha.

Het einde van het semester betekent ook dat mijn vakantie steeds dichterbij komt. Ik heb nu toch wel echt heel veel zin om nog gewoon lekker 4 weken rond te reizen hier voordat ik weer naar huis ga. Ik heb ondertussen de eerste 2 weken na het semester gepland en geboekt, maar daar vertel ik tegen die tijd wel over. Over 2 weken ga ik eerst nog naar o.a. Washington D.C. met paps en mams, zin in!

Liefs,
Dieuwertje

  • 31 Maart 2016 - 23:44

    Auke:

    Leuk verhaal Dieuwertje!! Have fun!!

  • 31 Maart 2016 - 23:53

    Cindy:

    Ok vooruit. Jij wint. Ik kende het miss B verhaal nog niet ;)

  • 01 April 2016 - 09:06

    Jan Linders:

    Hi Miss D. After reading your blogs I think I have to conclude you're still going strong -;). You must absolutely feel like a real American now after having done your stint at the shooting range....When in Rome do as the Romans do....When in the States......-;) And whether or not a 3-hour-baseball game makes you happy remains to be seen, indeed. Hope you'll have a fine last period at university, have fun in Washington and after that enjoy your road trip.....take care, Jan

  • 01 April 2016 - 11:30

    Léanne:

    Hi Dieuw, weer een leuk verhaal hoor!
    En wat een aantrekkelijke nieuw partner heb je haha.
    Succes met de laatste schoolweken en nog heel veel plezier.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dieuwertje

Voor mijn studie ga ik 5 maanden studeren in Amerika. Op deze blog kun je alles lezen over wat ik daar meemaak.

Actief sinds 03 Jan. 2016
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 4817

Voorgaande reizen:

06 Januari 2016 - 04 Juni 2016

Greenville

Landen bezocht: