On a road trip with Jonas... - Reisverslag uit Greenville, Verenigde Staten van Dieuwertje Lucas - WaarBenJij.nu On a road trip with Jonas... - Reisverslag uit Greenville, Verenigde Staten van Dieuwertje Lucas - WaarBenJij.nu

On a road trip with Jonas...

Door: Dieuwertje

Blijf op de hoogte en volg Dieuwertje

26 Januari 2016 | Verenigde Staten, Greenville

Het is alweer even geleden maar er is dan ook genoeg te vertellen. Ondertussen zitten de eerste 2 lesweken er alweer op. De eerste opdracht is ingeleverd en ook de eerste quizzen komen eraan. Ik volg 4 vakken: Introduction to Diversity, Crisis Intervention, Child Development:
Middle Childhood to Young Adulthood & Marriage and Family Relations.

Introduction to Diversity gaat over hoe verschillend iedereen kan zijn en hoe iedereen daarmee om gaat. Bijvoorbeeld verschillen in etniciteit, geloof etc.
Bij Crisis Intervention gaat het over hoe mensen reageren in crisis situaties. Er worden verschillende situaties besproken zoals 9/11, Orkaan Katrina etc. en de manier waarop deze situaties zijn aangepakt.
Bij Middle Childhood to Young Adulthood gaat het over de ontwikkeling van kinderen en dingen waar zij zoal mee te maken krijgen rond die leeftijd.
Het laatste vak is Marriage and Family Relations. Hierbij gaat het om de verschillende relaties in families. Dat kan zijn een familie met geadopteerde kinderen maar ook gewoon de relatie tussen een oma en kleinkind.
Tot nu toe vind ik de vakken interessant en ze zijn goed te combineren. Een andere leuke bijkomstigheid is dat ze me op donderdagochtend al weekend bezorgen. Toch fijn :)
Afgelopen vrijdag ben ik verhuisd naar het gebouw waar alle andere internationale studenten zitten. Nu ben ik niet meer de enige die in een ander gebouw zit. Mijn oude kamergenootje had aangeboden om te helpen verhuizen en dus was het zo gedaan. Ik zit op de 9e verdieping en heb uitzicht over een deel van de campus. Mijn nieuwe kamergenootje is erg aardig. Ze heeft een auto (altijd handig) dus als ik ergens naartoe moet dan moet ik het maar gewoon vragen want ze wil me graag helpen, zo lief :)
Ik heb wat foto's opgehangen en mijn spullen geïnstalleerd dus het voelt al een beetje als mijn eigen plekje.

Zoals jullie vast wel gemerkt hebben was het weer hier fantastisch de afgelopen dagen. Het was sowieso al raar want het weer verandert hier elke dag. De ene dag is het 3 graden met ijzel en de volgende dag is het 15 graden met strak blauwe lucht. Zoals ze het hier zeggen: We have bipolar weather here in Greenville. Nou, verdere uitleg is niet nodig lijkt me.
En toen kwam Jonas, the great East Coast blizzard. Hier in Greenville viel het nog wel mee, maar wij (de internationale studenten) gingen richting de storm. De vrijwilligers die ons op hebben gehaald van het vliegveld toen we aankwamen hadden ons uitgenodigd om mee te gaan naar de ijshockeywedstrijd in Raleigh afgelopen vrijdag. We bedachten dat het wel gaaf zou zijn om ook naar de NBA wedstrijd te gaan in Charlotte (kaarten waren maar 10 dollar met studentenkaart voor beide wedstrijden) op zaterdag en dus werden er plannen gemaakt voor een road trip die afgelopen weekend plaatsvond.
We vertrokken vrijdagmiddag richting Raleigh voor de wedstrijd van de Carolina Hurricanes Vs. New York Rangers (Let's go Canes!) We hadden 2 auto's gehuurd en hoopten nog voordat de storm erger zou worden naar Raleigh te kunnen rijden. Onderweg kwamen we steeds meer sneeuw tegen en begon het te ijzelen. We kwamen erachter dat ze hier niet aan winterbanden doen en dus kwamen we al glijdend en driftend aan in Raleigh. Daar was de sneeuw al een stuk heviger.
Na het inchecken gingen we richting de Arena voor de wedstrijd. Wat een geweldige sfeer! Van het zingen van the National Anthem tot de Kiss Cam in de rust. Door het slechte weer kwamen veel mensen niet opdagen en dus kregen wij een gratis rang-upgrade. Niet heel vervelend.
toen we weer buiten kwamen sneeuwde het nog steeds. Het was ontzettend koud en toen we al glibberend bij de auto aankwamen konden we de ruiten gaan krabben. uiteindelijk met doorgestoken vingers weer terug richting het hotel (Ja, weer glijdend en driftend... Dat maakte het nemen van de bochten wel leuker).
Zaterdag reden we op tijd richting Charlotte om naar de NBA basketbalwedstrijd tussen de Charlotte Hornets en de New York Knicks. (Let's go Hornets!) Ook hier weer een geweldige sfeer. van opnieuw the National Anthem zingen tot T-shirts het publiek inschieten met kanonnen. Awesome! Nog even een glimp van Michael Jordan opgevangen en toen weer terug richting het hotel. Hier maakten we ons klaar om vervolgens te gaan stappen in downtown Charlotte. Na een gezellige avond met zijn allen gingen we terug naar het hotel.
Zondag gingen 6 van ons terug richting Greenville. We besloten een omweg te maken en via Wrightsville Beach terug te rijden naar Greenville. We kwamen precies op tijd aan om een geweldige zonsondergang en surfers op hoge golven te zien (zie foto's). Na gegeten te hebben in het Seafood restaurant aan het strand was het toch echt tijd om terug te gaan. (ondertussen was er geen sneeuw meer te bekennen) Een mooie afsluiter van een geweldig weekend!


Liefs,
Dieuwertje

  • 26 Januari 2016 - 19:09

    Leon:

    Ha jongedame,

    Gaaf om te lezen. Je maakt vanalles mee zeg!
    Veel plezier en tot het volgende bericht maar weer.

    uw oom met pet en pijp.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dieuwertje

Voor mijn studie ga ik 5 maanden studeren in Amerika. Op deze blog kun je alles lezen over wat ik daar meemaak.

Actief sinds 03 Jan. 2016
Verslag gelezen: 268
Totaal aantal bezoekers 4818

Voorgaande reizen:

06 Januari 2016 - 04 Juni 2016

Greenville

Landen bezocht: